Аби емоції не накривали дитину


  • Контролюйте, що дитина дивиться по телебаченню, у кіно, чи можуть теле- та кінообрази потенційно вивести її з рівноваги.

Для дошкільника грань між фантазією і реальністю хитка і рухлива. Вигаданий образ може налякати дитину так само, як і реальна подія.

Не допускайте, аби дитина дивилася телевізійні передачі, у яких є те, що може її засмутити. Якщо ви не знаєте точно, чи містить телепередача що-небудь неприємне — дивіться її разом з дитиною. Тоді ви матимете змогу змінити її дум­ку, переконати. Наприклад, сказати, що актори лише грають роль, пояснити, як знято спеціальний ефект, або запевнити в тому, що події на екрані не можуть тра­питися з дитиною.

  • Обговоріть із дитиною екстремальні події якомога швидше, якщо в реальному житті сталося щось неприємне і зачепило її увагу.

Серед таких подій:

— сімейні кризи — серйозна хвороба, розрив відносин між батьками, втрата батьками роботи;

— біда, яка сталася десь поруч, — вбивство, пожежа, дорожньо-транспорт­на пригода;

— національна або міжнародна катастрофа — війна, землетрус, повінь.

Діти дошкільного віку ще не можуть цілком усвідомити такі поняття, як смерть, економічні проблеми. Їм складно зрозуміти, чому одна група людей воює з іншою. Якими не були б криза, біда або катастрофа, найліпше — просто і спо­кійно розповісти дитині про них та запевнити у безпеці. Якщо дитина вперше по­чує про подію від найближчих людей — це здасться їй менш тривожним: «Батьки знають про те, що сталось і подбають про безпеку». Крім того, розмова з батька­ми допомагає дитині розповісти про свої страхи, які можуть у неї виникнути.

  • Ставтеся уважно до надмірного хвилювання дитини у відповідь на погані нови­ни. Для дитини, яка перебуває у стресовому стані, характерні такі ознаки:

— нічні жахіття;

— агресивна поведінка;

— тривалі періоди усамітнення, мовчання;

— підвищена прихильність до батьків або одного з них;

— втрата апетиту;

— підвищена дратівливість.

Якщо такі реакції не здаються надмірними, не варто турбуватися. За інших обставин поговоріть з дитиною про переживання.

  • Допоможіть дитині конструктивним шляхом позбутися тривоги.

Чимало дітей добре сприймають пропозицію намалювати або обіграти сю­жет, що їх турбує. Доцільно розповісти дитині історію, яка пом’якшить сприйнят­тя неприємної події. Покажіть дитині, що вона може зіграти реальну позитивну роль у екстремальній події, наприклад, написати чи намалювати свої добрі поба­жання хворій людині тощо.

Практичний психолог. Дитячий садок, №2, 2018

Опубліковано у Новини, Поради практичного психолога | Теґи: . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь