Музичне виховання в сім’ї.
Музичне виховання дитини — це частина духовно-морального виховання.
Контакт з піднесеним світом музики чи поезії, схоже зіткненню з духовним світом поетів і музикантів, які, в свою чергу, увібрали духовні шукання і досягнення своїх великих попередників. Музика, поезія, живопис — нескінченна, невичерпна можливість передачі духовних цінностей.
Питання в тому, чи всі люди можуть сприйняти ці цінності?
Для розвитку сприйняття прекрасного, інтелектуального розвитку дитини необхідно музичну освіту. Музична освіта становило обов’язкова умова аристократичного виховання.
Музичне виховання і освіта майже синоніми, але є різниця.
Музичне виховання передбачає створення відповідної атмосфери, коли заняття музикою стають чимось само собою зрозумілим, природною потребою. Уміння створити подібну атмосферу в сім’ї полегшить дитині подальше більш глибоке розуміння музики.
Музична освіта передбачає систематичне навчання музичним дисциплін, як під керівництвом педагогів, так і під контролем з боку батьків, шляхом самовдосконалення.
Можна виділити кілька етапів сімейного музичного виховання:
- Внутрішньоутробний музичний вплив.
- Під час вагітності регулярне слухання класичної музики.
- Відвідування концертів, опер, балетів під час вагітності.
- Це налаштовує на активне сприйняття музики, і через матір передається дитині.
- Бажано, щоб слухання музики та відвідування концертів зберігалися і після народження дитини.
- Постійна гра на музичних інструментах і спів у будинку.
- Діти повинні чути, що батьки співають або грають на гітарі, на фортепіано, на губній гармошці. Дітей повинні оточувати «живі» звуки. Це важливо, коли дитина тільки пізнає світ.
- Поступово діти починають підспівувати або підігравати. У них розвивається слух і мислення.
- Музичні іграшки.
- Вибір іграшок дитині дуже важливий. Музичні іграшки подобаються всім дітям.
- Батьки повинні зацікавлено грати з дітьми в іграшки.
- Колискові пісні
- Колискові пісні і казки позитивно впливають на психіку дитини, розвивають уяву та інтелект.
- Доступ до цих музичних інструментів.
- Батьки повинні допомагати дитині, освоювати справжній музичний інструмент. Це може бути очеретяна сопілка або губна гармошка або щось інше.
- Добре, якщо батьки щось грають, а дитина допомагає, приміром, на барабані.
- Елемент гри повинен зберігатися, але на таких заняттях треба продовжувати і освоювати щось нове.
- Обов’язково показувати, що вже вміє дитина, друзям, бабусям і дідусям. Для дитини важливо визнання і похвала.
- З 5 років ходити в музичну школу
- Початок систематичного музичної освіти.
- Тут необхідний батьківський контроль і участь у підготовці домашнього завдання, постійна допомога і підтримка.
Кожна дитина індивідуальна. Музичні основи, закладені до народження дитини, в його дитинстві, в період дошкільного віку, дадуть благодатні плоди.