Підготовка до школи дитини в старшій групі займає звичайно першочергове місце в житті родини. З наближенням вересня, напевно, перед кожними батьками шестирічки встає питання «Чи готова моя дитина до школи?», “Чи впорається вона зі шкільною програмою?” – це лише деякі питання, якими задаються батьки дитини старшого дошкільного віку.
Так в чому ж тоді полягає підготовка до школи?
Перш за все, це такий рівень психічного розвитку дитини, яка дозволяє йому успішно засвоювати шкільну програму. Перейти на цей рівень розвитку можливо тільки після завершення попереднього. У дошкільному віці провідним видом діяльності дитини є гра. Гра – дуже важливе заняття в цьому віковому періоді: саме в ній відбувається розвиток. Тільки награвшись сповна і повністю вичерпавши свої можливості на цьому етапі, дитина в стані безболісно перейти на навчальну діяльність. Висновок простий: спочатку дайте дитині награтися! Це зовсім не означає, що дитина перестане грати в шкільному віці. Просто гра займе вже не таку важливу роль у житті школяра. Готуємо шестирічку до школи: корисні поради. Підготовка до школи, та психологічна готовність Вашої дитини покоїться «на трьох китах»: інтелектуальної готовності, спілкування в процесі навчання і мотивації до навчання.
Показниками інтелектуальної готовності є розвиток мислення й мови, тому учити дитину будувати міркування, самостійно робити висновки, позначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями. Після прочитання оповідання, казки, вірші задайте дитині кілька нескладних питань за змістом, потім попросіть його переказати своїми словами зміст твору. На більш складному етапі можна спробувати проаналізувати текст на більш глибокому рівні: «Як ти думаєш, чому герой так вчинив?», «Як би ти вчинив на його місці?», «Як ти вважаєш, що хотів сказати нам автор цієї казки?»вчіть дитину мислити логічно. Існує безліч ігор на розвиток логіки. Запропонуйте дитині кілька картинок, серед яких всі крім однієї можна віднести до якої-небудь групи предметів (наприклад, каструля, сковорода, ложка, м’яч), попросіть його виключити «зайву» картинку.
Особливу увагу приділити орієнтації дитини в просторі: чи правильно дитина розуміє просторові орієнтири «направо», «наліво», «вперед», «назад», «зверху», «знизу», «між». Для розвитку орієнтації в просторі прекрасно підійде гра «Знайди скарб»: ведучий пропонує дітям відшукати скарб (це може бути шоколадка, іграшка, будь-який предмет), орієнтуючись на мовець покажчик («Поверни наліво і зроби п’ять кроків».)
Приділіть також увагу моториці руки, адже першокласникам доводиться багато писати: пропонуйте дитині ліпити, малювати, вирізати. Підключіть до цієї діяльності розвиток мови («Що в тебе вийшло?», «Хто це?”, “Як його звати?», «Де він живе?», «Як у тебе вийшло це змайструвати?», «Що ти робив спочатку ? »,« А потім? “)
Уміння дитини спілкуватися з учителем і з однокласниками в процесі навчання, а також адекватна самооцінка дитини не менш важливі, ніж інтелектуальна готовність, тому постарайтеся програти з дитиною соціальні ролі «учитель-учень», дошкільнята дуже люблять грати в школу.
І, нарешті, мотивація шестирічки в щодо навчання та підготовка до школи. Бажання вчитися дорогого коштує, тому частіше хваліть свою дитину за різні дрібні успіхи, в разі невдачі не сваріть його і ні в якому разі не порівнюйте його з іншими дітьми. Універсального віку, сприятливого для вступу в шкільне життя, не існує.
Живіть інтересами дитини, займайтеся з нею, і Ви самі відчуйте, коли дитина буде готова до школи психологічно. Завдання батьків на етапі «підготовка до школи»: допомогти дитині «дозріти» до школи.