Творча дитина

Що таке дитяча творчість?

Це напружена робота, якій передує тривалий період нако­пичення дитиною вражень про навко­лишній світ.

Коли починається?

3 народження дитині властивий потяг до казок, віршів, музики, картин, а отже мистецтва. Дитина прагне до прекрасного. її приваблюють ритмічні рухи, музичні звуки, яскраві кольори, виразна міміка, голоси. Усе це посту­пово формує естетичне сприймання, враження та уявлення — матеріал для творчої діяльності.

Як проявляється?

Дитяча творчість пов’язана з грою. Коли діти захоплені, вільні, безтурботні, творче рішення до них приходить ніби саме собою: діти дивуються, радіють неочікуваному результату. Творчі прояви матимуть місце там, де не будуть забороняти, стримувати, нав’язливо повчати. Надмірне опікування також заважає прояву дитячої творчості: нав’язливу допомогу дитина може сприйняти як порушення меж її особистої свободи. Вчіть дитину прислухатися до власної інтуїції і разом із запитаннями «Як ти вважаєш?» часті­ше ставте дитині запитання «Що ти від­чуваєш?»

Матеріали для творчості

Підготуйте матеріали, які завжди будуть дос­тупні дитині. Неважливо, як саме дитина їх використає — за прямим призначенням чи ні. Головне, щоб була змога діяти, експерименту­вати, пізнавати властивості, способи дії з тим чи тим предметом.

Типи творчих завдань

  • Зображувальні — на малювання різними матеріалами; на різну техніку виконання малюнка; на закінчення розпочатого ма­люнка; на малювання із закритими очи­ма; на конструювання.
  • Словесні — на добір рими, складання початку чи закінчення вірша; на фоне­тичне розрізнення звуків та добір варіан­тів їх застосування; завдання у віршах – діалогах; завдання-загадки.
  • Логіко-математичні — на добір форми; кольорів; величин; чисел.

Музичні творчі завдання

  • Вигадати мелодичні поспівки.
  • Співати «різними голосами».
  • Вигадати танець під музику.
  • Вигадати танець під невластиву певному образу музику.
  • Вигадати танець чудернацького персона­жа.
  • Передати образ за допомогою пантоміми.
  • Музикувати в шумовому оркестрі.

Як зрозуміти, який вид діяльності дитині до душі?

Іноді діти не можуть самі визначити, який вид діяльності їм дійсно до душі. Аби зрозуміти, що подобається дитині найбільше, потрібно поспостерігати за нею у момент самостійних дій та проаналізу­вати:

  • чи проявляє дитина самостійність у доборі матеріалів для діяльності;
  • чи вміє дитина долучити до дії своїх товаришів; як вона домовля­ється з ними про хід діяльності;
  • чи проявляє дитина наполегли­вість у досягненні поставленої мети діяльності;
  • чи отримує дитина задоволення від самого процесу діяльності;
  • чи має місце творчість в обраному дитиною виді діяльності.

Поради для батьків

Спонукайте дитину пізнавати навко­лишній світ.

Ненав’язливо підтримуйте прагнення дитини до творчості. Відповідайте на численні дитячі запи­тання.

Знаходьте слова підтримки щодо творчих пошуків дитини. Ставтеся до творчих пошуків дитини з симпатією та теплотою. У жодному разі не оцінюйте дитячу творчість негативно. Щиро співчувайте невдачам дитини. Будьте терплячі щодо «дивних» твор­чих ідей дитини.

Шановні батьки!

Не приховуйте власні творчі прояви та експериментуйте. Креативність має випромінювати добро, дарувати радість і задо­волення дітям. Тоді вони неодмінно «включаться» в процес.

За матеріалами журналу «Музичний керівник» / В. Суржанської, канд. пед. наук, доцента кафедри соціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди./

Опубліковано у Новини, Поради музичного керівника | Теґи: . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь