Як налагодити взаємодію з гіпоактивною (малоактивною, неемоційною, тихою) дитиною

Рекомендації для батьків

Спокійна дитина 2

  • Розмовляйте з гіпоактивною дитиною завжди спокійно — не кваптеся і не підвищуйте голос.

  • Пам’ятайте, що крик, роздратування, невдоволення ще більше уповільнюють дитину. Якщо її підганяти, вона починає нервувати, і рівень гальмування підвищується. Натомість якщо дати дитині можливість працювати в оптимальному власному темпі, якість і точність її діяльності будуть доволі високими.
  • Налаштовуйте дитину на найближчі події як у щоденному побуті, так і щодо подій наступного дня.
  • Завчасно попереджайте про те, коли вона має завершити ту чи ту справу. Або ж надавайте дитині додатковий час для того, щоб вона змогла доробити певне завдання без поспіху або переключитися з одного виду діяльності на інший.
  • Спокійна дитина 1

  • Хваліть дитину за те, що вона робить швидко, ефективно і без зволікання.
  • Уникайте ярликів, подібних до того, коли повільних дітей зараховують до категорії ледачих чи із загальмованою реакцією. Натомість навчіться враховувати темп діяльності дитини під час взаємодії з нею.
  • Давайте дитині лише одну вказівку за один раз. Не перетворюйте свої прохання до дитини на тривалий монолог. Вона не зможе сприйняти всю інформацію, тому доведеться знову все повторювати.
  • Визначте постійні трудові обов’язки дитини на кшталт: складати одяг, прибирати іграшки після гри тощо — та стежте за тим, аби дитина їх дотримувалася.
  • Розробіть дитині чіткий режим дня. Повідомте їй, коли, що і в якій послідовності вона має робити.
  • Виконуйте з дитиною спеціальні вправи, грайте в ігри, що сприяють розвитку швидкості рухових реакцій. Використовуйте ігрові елементи, коли необхідно, щоб дитина зробила щось швидко. Наприклад, позмагайтеся, хто швидше одягнеться; використайте для цього пісочний годинник тощо.
Опубліковано у Поради | Теґи: . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь