Шановні батьки !
Кожна дитина приходить у світ із природною здатністю творити , фантазувати та вигадувати.
Імпровізація – це не просто гра чи спонтанні рухи . Це особливий спосіб розвитку дитини , коли вона має можливість висловити свої почуття , емоції та думки вільно , без страху «помилитися».
У процесі імпровізації дитина :
- навчається слухати себе і свій внутрішній голос ;
- сміливо пробує нове ;
- знаходить власні рішення ;
- відчуває радість від того, що може створювати сама.
Музичне виховання у дошкільному віці спрямоване не лише на засвоєння пісень і рухів під музику . Важливо допомогти дитині вільно висловлювати себе , свої почуття та думки . І саме тому ,одним із найефективніших способів розвитку творчості є імпровізація – коли дитина самостійно придумує звук , жест , рух , мелодію або цілий маленький танок .
Що таке імпровізація для дитини?
Імпровізація – це природна здатність дитини вільно гратися зі звуками, ритмами , рухами. У цей момент вона не копіює зразок , а створює щось своє . Саме через таку діяльність розвивається уява, емоційна відкритість і впевненість у собі .
Чому імпровізація важлива?
– Формує творче мислення та фантазію ;
– Допомагає дитині краще розуміти і виражати свої емоції ;
– Розвиває мовлення – через інтонацію, ритм і звук;
– Підсилює впевненість у власних можливостях;
– Вчить приймати творчі рішення , а не лише наслідувати дорослого.
Як ми практикуємо імпровізацію у дитячому садочку?
• Рухова імпровізація : діти придумують власні рухи під музику.
• Ритмічна імпровізація : гра на музичних інструментах із вільними ритмічними малюнками .
• Голосова імпровізація : придумування звуків природи , «розмов» іграшок , коротких мелодій .
• Ігрова імпровізація : створення міні-сюжетів у танцях та іграх.
Як батьки можуть підтримати імпровізацію вдома?
1. Увімкніть спокійну музику і запропонуйте: «Давай потанцюємо так , як відчуваємо ». Без показу дорослого .
2. Створіть простий «музичний кошик»: маракаси, ложечки, коробочки з крупами, дзвіночки . Багато з цих « шумових» інструментів ви можете власноруч виготовити разом з дитиною.
3. Надавайте дитині час для вільної гри – творчість народжується не в поспіху.
4. Не виправляйте і не оцінюйте : не «правильно», а «гарно , цікаво , по-іншому !».
5. Поверніть у сім’ю традицію співу : хоча б одна колискова або дитяча пісенька на день.
Пам’ятайте:
Коли дитина імпровізує – вона не просто «грається». У цей момент вона думає, відчуває, створює і відкриває себе та світ. Музична імпровізація розвиває не лише музичні здібності.
Вона впливає на мовлення, мислення, увагу, пам’ять, емоційність, допомагає дитині стати відкритішою, впевненішою та гармонійною.
Найголовніше — під час імпровізації дитина отримує досвід успіху:
«Я можу! У мене виходить! Це моє!»
І саме ці маленькі кроки формують велику віру у себе.










